Rebel Rebel

A könyv, ami ruhaböjtre sarkallt: A Bunch of Pretty Things I Did Not Buy

2015. március 10. - excusezmoi

 Sajnos arra már nem emlékszem, hol olvastam erről a könyvről, a rám gyakorolt hatása viszont azóta is tart. Olyannyira, hogy mihamarabb megrendeltem, és el is olvastam, nem utolsó sorban pedig egy évig tartó ruha böjtre szántam el magamat. 

l1.jpg

Azt már korábban megtudtam, hogy az írója egy grafikus, név szerint Sarah Lazarovic. Azzal is tisztában voltam, hogy egy gazdagon illusztrált kötet. Viszont amikor először kezembe fogtam, és belelapoztam, kicsit meglepett, hogy a gazdagon illusztrált nem túlzás, sőt, tulajdonképpen az egész könyv rajzolva, és kézzel írva készült. 

l2.jpg

l3.jpg

Manapság, amikor azt hallani, hogy egyes államokban, már nem tanítják kézzel írni a gyerekeket, mert fölöslegesnek ítélik, igazán üdítő dolog egy olyan könyvvel találkozni, ami kizárólag kézzel írott. Nekem különösen, lévén magam is grafikus vagyok, és mindig is szerettem a rajzolt betűket. 

Visszatérve a tartalmára, nem csupán arról szól, hogy Lazarovic mit nem vett meg az egy éves ruhamegvonása során. Sokkal több ennél. Egyfajta önvizsgálatnak mondanám. Kitér arra, hogy gyerekkorában hogyan alakult a ruhákhoz való viszonya. A vásárlási szokásainak változásaira, és egy sajátos szemléletmódot is kínál az olvasónak a rajzain keresztül. 

l4.jpg

l5.jpg

l6.jpg

A könyv végére már szinte egy kedves ismerősnek éreztem az írónőt, aki nem rest tanácsot adni ha kikérem a véleményét, és közben elsztorizgat az életéről. Az utolsó oldalak már kizárólag olyan rajzolt táblázatokkal és tippekkel vannak kitöltve, amik arra ösztökélnek, hogy gondoljuk meg mit veszünk. Az egyik legfontosabb tanácsa pedig, hogy várjunk, és ne csapjunk le a kívánt ruhára azonnal, amibe beleszerettünk. Továbbá a borító hátulján láthatjuk az általa felállított vásárlási szükségletek hierarchiájának piramisát. Ennek a vásárlás van a legtetején, amit megelőz az, hogy használd azt amid van, kérj kölcsön, cseréld el, turkálj, és készíts.

l7.jpg

A piramist elnézve én mindig azon kapom magam, hogy szinte elszégyellem magam, hogy eddig a vásárlás helyett, nem jutottak ezek a lehetőségek automatikusan az eszembe. Összességében egy hasznos kis könyvnek tartom Lazarovic művét, ami egy másik utat mutat ahhoz, hogy egyedien öltözködjünk a nélkül, hogy túl sok fölösleges ruhát halmozzunk fel, és sok pénzt költsünk el rá.

 

Fotók: saját

A bejegyzés trackback címe:

https://rebelrebel.blog.hu/api/trackback/id/tr877253629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása