Rebel Rebel

Ruhaböjt állapotjelentés

2015. augusztus 18. - excusezmoi

 

Már eltelt több mint fél év azóta, hogy utoljára új ruhát, vagy egyéb kiegészítőt vettem magamnak.  

Az elmúlt 1-2 hónapban kezdtem csak észrevenni magamon, hogy nehéz ellenállnom a bolti leárazások keltette kísértésnek. Pedig ésszel tudom, hogy nincs szükségem új dolgokra, mert még a sok selejtezés után is azt látom, hogy nagyon sok cuccom van. 

Több olyan ruhámat elkezdtem hordani, amit mondjuk már 1-2 éve teljesen mellőztem. Amit meg ezek után se kezdtem el használni, azt külön gyűjtöttem.

Ezen felül még durvább szelektálásra is kényszerültem, mert nemrég kiköltöztem Londonba. Rendkívül nehéz volt úgy válogatni, hogy tudtam, hogy csak egy nagyobb, és egy kisebb bőröndöt viszek ki egyenlőre, és abban nem csak a ruháknak kell a hely, hanem a kozmetikumoknak, a rajzeszközeimnek, és egyebeknek... Számításba vettem ugyan, hogy év végén hazalátogatok, és akkor megint tudok vinni magammal ruhákat, de még így is nagyon nehéz volt.

Hozzászoktam az évek során ahhoz, hogy sok cuccból tudok válogatni, és ha éppen kell egy ruha egy alkalomra, akkor megveszem és kész. Vagy ha olyanom van, akkor bemegyek a sarki turiba, és kijövök onnan legalább 5 ruhával. Ez most nem így van. A költözés meg csak rátesz egy lapáttal az egészre. 

London, meg ha úgy vesszük, egy újabb kihívás lesz. Szeretem az angol márkákat, és itt sem kíméli majd a leárazási hullám az érzékeimet. 

A másik, ami még megnehezíti ezt a nemvásárlási kihívást, hogy idő közben a mellméretem is megváltozott. Így most egy csomó melltartómat nem tudom hordani, mert kényelmetlen, vagy egyáltalán nem is jön rendesen rám. És ez nagyon frusztráló érzés. Erre anya azt mondta, hogy ennyi engedményt tehetnék magamnak, hogy veszek pár melltartót. De nem akarok, mert azt szabályszegésnek érezném.

Ami kicsit enyhítette a nemvásárlással járó hiányérzetemet, hogy ismerősöktől és anyától kaptam egy-két új cuccot. Ami ugye nem számít szabályszegésnek, hiszen nem én vettem magamnak, hanem ajándékba kaptam. Ennek ellenére is éreztem egy kis bűntudatot miattuk. Ami jobban belegondolva furcsa, hiszen valójában nem szegtem meg a fogadalmamat.

A legérdekesebb amúgy az, hogy azon kezdtem el gondolkozni, hogyha vége lesz ennek az évnek, akkor szeretném nem azzal kezdeni, hogy ész nélkül megveszek bármit ami elém kerül. Hanem szeretném úgy csinálni, hogy egy hónapban pl csak 2-3 új dolgot veszek. Vagy hogy minőségibb alapcuccokat keresek majd. Szóval észrevettem magamon hogy tényleg szeretnék tudatosabban öltözködni, és nem fölösleges ruhahegyeket felhalmozni otthon, mint eddig. Mert érezhető, hogy kevesebb ruhával kevesebb gondom is van. És ez kifejezetten jó érzés.

Ami már most egyértelmű, hogy egyre több olyan régi ruha vált vonzóvá, ami apáé, anyáé, nagynénié, mamáé vagy egyéb rokonomé volt. Pl anya fiatalkori midi szoknyái és farmerei, amik közül már most kihoztam párat Londonba. És úgy érzem megéri velük foglalkozni, többször kimosni őket, hogy elszálljon a dohos szag, vagy átalakítani őket. Tényleg nem egy olyan Levi's- farmert találtam, amit a vintage boltokban manapság aranyáron adnak el. 

Összességében egyre nehezebbnek érzem ezt az egy éves ruhaböjtöt. Azt hiszem december lesz a legnehezebb, amikor már nem lesz sok hátra belőle, viszont elkezdődnek az ünnepi akciók. De felszabadító is ez az év, hiszen ennek köszönhetően már most nagyon sok felesleges cucctól váltam meg, és elkezdtem jobban értékelni a meglévőket. Szóval egy nagy mosollyal fejezem most be ezt a bejegyzést, és hamarosan jelentkezem, immáron Londonból!


tumblr_nt6r8lcl981qd6ek0o1_1280.jpg

 

Kép: saját

A bejegyzés trackback címe:

https://rebelrebel.blog.hu/api/trackback/id/tr717660202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hátszelet 2015.08.19. 13:27:56

Valamikor a tavasszal döntöttem úgy, hogy a lakásban egyre zsugorodó férőhelyek és az évek óta kihasználatlan holmik miatt alapos szelektálásba kezdek. A blog bejegyzésben korábban leírt módon én is rendszereztem a ruhákat/cipőket/kiegészítőket és már akkor megfogalmazódott bennem, hogy a minőségi, szép, keveset használt darabokat kiárusítom a neten. Minden egyes darab eredeti vételárához méret alakítottam ki az "akciós" árukat és jelentem nagy sikere van.. Az eltelt fél év alatt sok elégedett vásárlóm volt. Minden darab eladása óriási sikerélmény és megkönnyebbülés egyben (ismét visszakapok a lakásból egy szabad területet). Nekem mindig bejött a minimalista vonal és nem csak az öltözködés terén, ezért könnyedén teszem magamévá ezt a szemléletet, most csak azokat a darabokat tartom meg amelyek örök időkre (vagy legalább is még néhány szezonon keresztül) jó szolgálatot tesznek.
Szezononként összerakok egy kapszulakollekciót a már meglévő darabokból és ezeket kombinálom, így nem kell újakat beszereznem vagy csak minimálisan 1-2 kulcsdarabot (az eladott holmik árából bőven futja, minőségibb vagy különlegesebb ruhákra is).

excusezmoi 2015.08.19. 14:31:28

@hátszelet: Szuper ezt olvasni! És igen, minden egyes eladott darab egy kis sikerélmény volt nekem is. :) ÉS megerősített, hogy van értelme ezt csinálni. Nagyon örülök a kommentednek, jó érzés azt olvasni, hogy másnál is működik ez! :)

hátszelet 2015.08.19. 15:29:46

Valahol olvastam korábban A listáról-amire feltétlenül szükséged lehet és összesen 37 db ruhát tartalmazhat.
Amit a saját igényeimhez alakítottam:
- 5 pár cipő (két hosszú szárú csizmát, két bokacsizmát és egy tornacipőt vagy hasonlót is beleveszünk).
- 5-6 db alsó (szoknya+nadrág)
-10 db felső
-2 db ruha
2 db dzseki/kabát
Külön kategóriába tartoznak: edzőruha (nálam éppen kiemelt szerepben vannak, de még nem sikerült közöttük rendet tenni :), ékszerek, kiegészítők, táskák, pizsama/fehérnemű.

Ami ezen felül megmarad azt elajándékozom/jótékony célokra ajánlom fel vagy eladom.

excusezmoi 2015.08.19. 16:01:32

@hátszelet: Na ez mondjuk a minimális ruházkodás magasiskolája már szinte! :D
Én nemrég egy olyan fickóról olvastam, akinek egy farmerja van meg kb 2 pólója, és kész. Meg volt egy nőről is egy cikk, akinek a néhány felsője mellett volt alsónak egy szoknya meg egy nadrág a ruhatárában. Az ilyenekkel csak az a bajom, hogy ha mindkettő koszos, akkor már mit húz fel? ÉS erre valami olyan válasz volt, hogy akkor melegítőben megy mindenhova. Én megőrülnék ha melegítőben kéne utcára mennem rendszeresen. .

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2015.08.19. 21:38:15

Londonban ez nehéz ügy lesz, de szorítok hogy menjen.
süti beállítások módosítása