Rebel Rebel

Gardróbtakarítás: 2. rész l Online eladás vs. Gardróbvásár

2015. június 11. - excusezmoi

 

Kicsit megkésve, de törve nem jelentkezek a gardróbtakarítás második részével. Viszont a késedelemnek is megvan az oka. A múlt hétvégén jutottam csak el először egy gardróbvásárra. Mindenképpen ki akartam próbálni, hogyan is működik ez, mennyire hatékony, hogy össze tudjam hasonlítani az online árusítással kapcsolatos tapasztalataimmal.

Így friss élményekkel gazdagodva és a régi tapasztalatokat hozzáadva írom le most, mire érdemes figyelni az egyiknél, mire a másiknál. Nem utolsó sorban pedig azt, hogy mi szól az online eladás és mi a gardróbvásár mellett.


rrr.jpg

 

Online eladás

Online eladni sokféleképpen lehet használt cuccainkat. Sok aukciós oldal áll a rendelkezésünkre, készíthetünk tumblr oldalt, ahova feltölthetjük az eladni kívánt ruhák fényképét, hirdethetünk az ilyen témájú fórumokon, és kereshetünk erre szakosodott facebook csoportokat is. Nekem a facebook csoportokon belüli eladás vált be legjobban, így bővebben inkább erről írok most.

Elsőnek mindenképp olyan csoportot keressünk, ami megfelel annak, amit el szeretnénk adni. Van sok olyan csoport, amiben szinte bármit lehet hirdetni, ami felsőruházat. Például a Házi raktár, Ruha turi, Új és használt ruha adásvétel. De bőven találunk specifikusabb csoportokat is, mint a Házi raktár magasabb árkategóriájú és különlegesebb cuccokra szakosodott változata, a Sznob raktár. Vagy még ennél is konkrétabb, direkt márkára szakosodott csoportok is vannak.

Arra érdemes figyelni, hogy a legtöbb ilyen csoport rendelkezik mindenféle szabályokkal arra nézve, miként lehet hirdetni a csoport oldalán. Ezek megszegésével ugyanis ki is tehetnek a csoportból.

Ha több cuccot szeretnénk eladni, akkor jobb ha egy fotóalbumot hozunk létre inkább, mint egyenként kezdjük posztolgatni a ruhák képeit a csoport falára. Mert ha egyenként posztolunk, nekünk is nehezebb lesz követni, hogy valaki érdeklődik-e valami iránt, meg a vevőknek is nehezebb lesz visszakeresni, ha megtetszett valami.

rrr3.jpg

Minél jobb minőségű képeket rakunk fel (szóval nagyjából színhelyesek, rendesen látszik rajta a ruhák fazonja, nem túl pixelesek, nem sötétben fényképezettek, nem elmosódottak), annál több érdeklődőre számíthatunk, és megkímélhetjük magunkat a fölösleges köröktől. Értem ez alatt azt, amikor plusz képeket kérnek a ruháról, mert nem látszik valami, amire kíváncsiak lennének, vagy nem tudják a kép alapján belőni az anyag típusát, stb..

Ne rakjunk fel képet mindenféle mellé írott információ nélkül, mert így az esetleges érdeklődők, az információ hiány miatt kérdésekkel fognak bombázni állandóan. És sok esetben el is vesztik az érdeklődésüket.

Amit jó ha feltüntetünk a képek mellett: a ruha márkája, címkéjére írt mérete, állapota, anyaga, és az ára. Ha albumban van, akkor az album leírásába vagy címébe, ha nem, akkor szintén a kép mellé érdemes feltüntetni, hogy: lehet-e alkudni az árból, hol lehet átvenni, postázzuk-e.

Lehet elsőre soknak tűnik ennyi mindent feltüntetni, de ezzel tényleg csak magunkat kíméljük meg az érdeklődők kérdéseinek tömkelegétől, és így a vevők is tudják mit vesznek meg és hogyan tehetik ezt.

Ha mindezzel megvagyunk, pedig nincs más dolgunk, mint pár naponta/hetente frissíteni a hirdetést úgy, hogy alá kommentelünk akár annyit, hogy: "!!!". Így rendszeresen megjelenik a csoport friss hirdetései között és többen látják.

Az árakat pedig ne toljuk fel túl magasra. Hiába akarunk egy szerintünk tökéletes állapotú cipőt sok pénzért eladni, a túlzó ár csak elijeszti a vevőket. Ha pedig sokáig nem kel el valami, annak érdemes nagyon megvágni az árát, ilyenkor ált könnyen elkel gyorsan, és nem nálunk fogja a helyet foglalni legalább.

Az online eladás legnagyobb előnye, hogy nagyon be tud pörögni, ha folyamatosan foglalkozunk vele, és gyorsan válaszolunk az üzenetekre és kommentekre, könnyen egyeztetjük az adásvétel mikéntjét, és hamar postázunk, ha kell.

Hátránya az lehet, ha pl meg akarnak próbálni egy ruhát, így ezt is le kell egyeztetni, hogy hol és mikor. Időnként megtalálnak olyanok, akik nem komoly érdeklődők, és több üzenetváltás után eltűnnek. Szóval a legfőbb hátránya az, hogy időigényes. Érdemes mérlegelni előtte, hogy tudunk-e elég időt szánni rá.

rrr4.jpg 

Gardrób vásár

A gardrób vásárok száma gombamód növekszik az utóbbi fél évben. A Gardrób Közösségi Vásár a legnagyobb és legismertebb ilyen használt ruha piac, de e mellett sok kisebbet is találhatunk, mint a Telephez tartozó Lakásvásár

Érdemes jó előre asztalt foglalni az ilyen vásárokra, mert egyrészt gyorsan el szokták kapkodni az asztalokat, de ha marad is a vásár előtt pár nappal, akkor már csak a nem túl jó helyeken. 

Nem árt ha készülünk úgy is a vásárra, hogy akciókat eszelünk ki, ezekhez hirdetőtáblákat készítünk, amiket elhelyezhetünk az asztalon, vagy az asztal körül. Sok vásárlót bevonz az alacsony ár (200-500 Ft-os darabár), vagy az alkudozás lehetősége.

Nem egy asztaltól a túlárazott ruhák (pl egy póló 2000 Ft felett) elriasztották a vevőket. Legjobb az, ha úgy tekintünk az eladandó ruhákra, hogy igen, ez nekünk felesleges, nem tudunk mit kezdeni vele, ezért ha adnak érte pár száz forintot, jól járunk vele, hisz nem csak kis profitot hoz, de meg is szabadulunk tőle. Ha pedig nem veszik meg, vihetjük vissza, és akkor továbbra is foglalja a helyet otthon a szekrényben. Melyik a jobb?

Sokat számít a kedvesség, és az odafigyelés is. Egy savanyú arccal az asztal mögött ülő emberhez nem szívesen megy oda az ember, mert érdekli valami, pláne nem kérdezi meg az árát, vagy bármi mást.. Nem egy példát láttam erre, és valóban alig adtak el valamit. 

rrr5.jpg

Ne menjünk úgy egy ilyen vásárra, hogy mindent el fogunk adni, mert akkor szinte biztosan csalódás fog érni. Mert valamennyi cucc szinte biztosan megmarad, főleg ha sokat viszünk ki. 

Adjuk meg a vásárlóknak a próbálás lehetőségét, és ne féljünk attól, hogy esetleg valaki nem tér vissza a ruhával. Elég sok ruhát adtam oda próbálni, és nem volt példa eltűnésre, mindenki nagyon kedves volt, és többet is adtam el így. 

Úgy vettem észre, táskákat, ékszereket és cipőket könnyebben lehet leadni. Nincs vele annyi macera mint a ruhával, amit általában szeretnek megpróbálni, hogy tényleg jól áll-e. A cipőkbe csak belebújnak és kész, az ékszereket és táskákat meg csak megtapogatják, hogy nem sérült-e vagy bármi. És már vihetik is ha tetszik.

Szóval mi szól a gardróbvásárok mellett?

Lehetőségünk van egyszerre több cucctól megszabadulni, állandó helyszín és időpont egyeztetések nélkül. Ezzel ha elsőre nem is úgy tűnik, sok időt spórolhatunk, mivel az online eladásnál nagyon sok időt emészt fel a hirdetések frissítése, az adásvételi egyeztetések, és az ide-oda szaladgálás az eladott árúval. 

A Gardrób Közösségi Vásáron lehetőség van a nem eladott cuccokat ott hagyni, amiket ők rászoruló családoknak juttatnak el. Így ha már  amúgy sem akarnánk tovább foglalkozni megunt ruhadarabjainkkal, odaadhatjuk másoknak, akiknek nagyobb szükségük van rá.

A gardróbvásár hátránya, hogy ha nagy mennyiségű cuccot viszünk, azt valahogyan oda is kell juttatnunk. Jómagam kicsit megszenvedtem a dugig rakott bőrönddel, még úgy is hogy metróztam, mert sajnos volt ahol nem volt akadálymentesítve a lejáró. Így ha van lehetőségünk rá, előre egyeztessünk egy ismerőssel, akinek van kocsija. Így megúszhatjuk a cipekedést és a taxizást.  

rrr2.jpg

Így a végén még annyit szeretnék mondani, hogy remélem segítettem ezzel a kis összefoglalóval! 

Bármelyik módszert választjuk is, jó ha észben tartjuk, hogy használt ruhákról van szó, amiktől meg akarunk szabadulni. Ne akarjunk ebből meggazdagodni, mert nem lehet. Tartsuk azt szem előtt, hogy ha már inkább nyűg ezzel foglalkozni, és tényleg csak porosodik a szekrényben a sok kihasználatlan cucc, akkor fölösleges őrizgetnünk. Inkább adományozzuk el. Nekünk is jobb lesz, mert nem csak fizikális, de lelki megkönnyebbülést is jelent ezt megtenni. És másoknak is jobb lesz tőle.

 

Fotók: saját 

A bejegyzés trackback címe:

https://rebelrebel.blog.hu/api/trackback/id/tr407526864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása