Rebel Rebel

Gardróbtakarítás: 1. rész

2015. március 08. - excusezmoi

 A "ruhaböjtömhöz" szorosan kapcsolódik az, hogy elkezdtem tudatosan leépíteni a gardróbomat. Hiszen nem elég az hogy nem veszek új ruhákat, azt is mérlegelnem kell, mit érdemes megtartani, ha szeretném csökkenteni a mennyiséget a minőség javára. 

Az évek alatt nem kis mennyiséget halmoztam fel.. Szerettem kihasználni az akciókat, és mindig is örömet szerzett, ha valami különlegeset találtam a turkálóban. Sajnos csak az utóbbi egy évben kezdtem arra is figyelni, hogy olyasmit vegyek, amit tényleg használni fogok. Így igen sok cucc van most a szekrényemben megbújva, ami ugyan különleges, de csak szomorúan néz, ha kinyitom a szekrényajtót, mert nem szoktam szinte soha sem felvenni. 

r1r.jpg

Elhatároztam, hogy ennek véget vetek, és egy nap sorra kipakoltam a szekrény polcairól mindent, a kabátokat a vállfáikkal együtt az ágyra hánytam és közben kitaláltam pár szempontot, amik alapján kiválogatom majd őket.

Első körben azt kellett eldöntenem, mit tartok meg és mit nem. Ennek megkönnyítésére, pedig a következő kérdéseket tettem fel magamnak:

1: Mikor volt rajtam utoljára (egyáltalán felvettem-e valaha?), és ha régen, akkor látok-e rá esélyt, hogy felvegyem a közeljövőben? 

2: Mennyire van elhasználva/rongyolódva? És ha eléggé, akkor kizáró ok-e az, hogy egy kedves emlékhez kötődik, vagy még felhasználható belőle valami? 

a2.jpg

3: Rossz emlékek köthetőek hozzá, és emiatt már nem szívesen veszem fel?

4: Kényelmetlen, és azért nem hordom?

a1.jpg

5: Tudok-e még vele azonosulni?

6: Mennyire áll jól?

7: Át tudom-e úgy alakítani, hogy utána hordani akarjam?

Szóval ha a 7 pont közül csak egy is arra mutatott rá, hogy lehet nem kell ez a ruha nekem, vagy miközben felpróbáltam nem tetszett, akkor mehetett abba a kupacba, ahova azok a cuccok kerültek, amiket nem tartok meg semmi szín alatt.

Igen ám, de ekkor szembesültem vele, hogy ez a legkisebb része egy rendes gardróbtakarításnak! Ugyanis miután ezzel meglettem, szemben találtam magam egy méretes ruhakupaccal. Már kint voltak ugyan a szekrényből, de még ugyanúgy helyet foglaltak a pici lakásomban. Valahogy meg kellett tőlük szabadulnom... De hogyan is?

Második körben úgy esett, hogy pár barátnővel és a nővéremmel közösen összedobtuk a számunkra felesleges ruhákat. Aki kapja marja alapon gazdát cseréltek a cuccok. Mindez egy kis fröccsözés mellett, így végig nevettük az egészet. Ez után azonban még mindig egész sok ruha maradt a nyakamon.

r2r.jpg

Így a megmaradt kupacot tovább szelektáltam, a szerint, hogy mit lehet kezdeni velük:

1: A nagyon elhasznált ruhák.

Ezeket elvittem egy közeli ruhagyűjtő konténerbe, amiket így újrahasznosíthatnak

2: Azok a ruhák, amiket nem igazán érdemes eladni, mert megítélésem szerint nem vennék meg őket, mert most nem olyan divatosak/nem az aktuális szezonnak megfelelőek/stb.., viszont jó minőségűek és az állapotuk is rendben van.

Ezeket érdemes adományboltba vinni, vagy olyan ruhagyűjtő konténerbe berakni, ami a rászorulóknak megy, vagy én családon keresztül hazaküldtem, és egy ismerős szegény családhoz került, nagyon örültek neki.

3: Az olyan ruhák, amiket el lehet adni. 

Lehet velük seftelni ismerősök között, feltenni őket vaterára, olx-re, vagy más hasonló oldalra, kivinni őket használt ruha piacokra, vagy használt cuccokkal foglalkozó facebook csoportokba is fel lehet tenni őket. 

Szépen lassan elkezdett fogyni a kiválogatott kupac, és idővel meg is fog szűnni. Türelem kell hozzá ugyan, de mások hasznára és a saját hasznomra is válik, ha nem csak egyszerűen kivágom a kukába mindet.. Nem utolsó sorban pedig környezetkímélőbb is így.

Később még részletezem majd, hogyan lehet leghatékonyabban eladni a kiválogatott ruhákat! Ugyanis gyorsan eladni sem olyan könnyű, elég sok buktatója van a dolognak..

 

Fotók és illusztrációk: saját

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rebelrebel.blog.hu/api/trackback/id/tr326855133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása